Zrobiłem słynne pączki Anny Lewandowskiej!




Gotowi na najlepszy dzień w roku? Tłusty czwartek tuż, tuż

Poniżej znajdziecie przepis na pączki Anny Lewandowskiej oraz na klasyczne faworki.


Przepis na pączki:
  • szklanka mleka kokosowego
  • 4 łyżki miodu
  • drożdże bezglutenowe
  • 2 łyżki masła kokosowego
  • wanilia
  • szczypta soli
  • 2 szklanki żytniej mąki
  • szczyptę gałki muszkatołowej
  • łyżeczka cynamonu
  • powidła śliwkowe

Mleko należy wymieszać z drożdżami i miodem, lekko podgrzać następnie odstawić na około 30 min. Następnym krokiem będzie dodanie masła kokosowego i dokładnie wymieszać. W osobnej misce trzeba będzie połączyć wszystkie suche składniki, dodałem również zaczyn drożdżowy. Całość pozostawić na pół godziny. Piekarnik na 170 stopni, piec około 14 minut 😃
 Najwygodniej jest zrobić to w formach do muffinek. Właściwie to wyszły babeczki a nie pączki, no nic ... i tak ten sam smak 😛


Ale spokojnie, znajdzie się coś dla tych, którzy uwielbiają tradycje i nie martwi ich gluten w składzie. Przygotowałem również faworki według mojego przepisu.

  •  1/2kg mąki tortowej
  • 5 żółtek
  • jeden kieliszek octu 
  • szczypta soli
  • kwaśna śmietana (2-3 łyżki stołowe)
  • cukier puder


11 komentarzy:

  1. Pyszności :) Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te pączki są bez mąki ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Rafał! Przede wszystkim zazdroszczę ceglanej ściany (przepraszam, mam do nich mega słabość i musiałam napisać ;) ). Druga sprawa natomiast - napisałeś, że najwygodniej piecze się te pączki w formach na muffiny, ale właściwie wychodzą z tego babeczki. Zastanawiam się w takim razie, czy to ciasto ma bardziej lejącą się konsystencję? Bo jeśli tak, to ja też muffiny bym mogła co najwyżej zrobić, skoro ich się nie smaży :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są one fit w zwiazku z czym sa pieczone bez tluszczu, oczywiscie mozesz sprobowac ale ... czarno to widze ;) polecam Ci wybrac foremki ;)

      Usuń
  4. Na paczki nie wyglądają, ale za to wyglądają pysznie. Jednak ja wolę faworki- u mnie zwane częściej chrustami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile drożdży trzeba dodać??

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy faworki też były pieczone w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © King Of Temptations , Blogger