Drobny lifting, czyli jak urządziłem swoją mikroskopijną sypielnię


Na wstępie chciałem powiedzieć, że podziwiam wszystkie blogerki, które prowadza blogi wnętrzarskie. Ten artykuł, łącznie z całym przygotowaniem pomieszczenia, obróbką zdjęciową itp. trwał prawie 2 miesiące.😳

Jak już pewnie się domyślacie, po tytule tego postu... będzie to zupełnie coś innego niż do tej pory na moim blogu. Postanowiłem urządzić swoja mikroskopijną sypialnię, która ma nieco ponad 4m2.💪 

________________________________________________________________________

Materac / Edinos.pl (kliknij i zobacz więcej)

W łóżku spędzamy prawie połowę swojego życia, a jeśli ktoś jest śpiochem tak jak ja to nawet więcej. Teraz szczerze odpowiedzcie mi na jedno pytanie, czy rzeczywiście przyłożyliście się do zakupu swojego materaca? No bo umówmy się połowa życia to jednak dużo, a jednak trzeba ten czas spędzić komfortowo. Jeżeli nie, to teraz będzie kilka porad jak wybrać materac. Jeżeli chodzi o najpopularniejsze materace na rynku to mamy dwa rodzaje, sprężynowe albo piankowe.

Producenci poszli krok dalej i zrobili materace kieszeniowe, co to oznacza? Każda sprężyna jest w oddzielnej kieszeni, dzięki temu sprężyny pracują oddzielnie. Taki materac jest gruby i bardzo wygodny. Podobno im materac twardszy, tym lepszy dla naszego kręgosłupa i zdrowia.

 Jeżeli chodzi o materace piankowe no to tutaj również mamy olbrzymi wybór. Niektóre mają specjalną piankę, która ma pamięć. Chodzi o to, że jeżeli kładziemy się na takim materacu, on zapamiętuje kształt naszego ciała i idealnie się dostosowuje, a my śpimy jak na chmurce.

Poszukując idealnego materacu dla siebie, natknąłem się również na taki, który jest wykonany z kokosa, bardzo fajny patent na wykorzystanie naturalnego materiału jakim jest włosie z kokosa.

Materac, który zamówiłem jest w rozmiarze 80x190cm. Miałem ogromny problem z zakupem w sklepie stacjonarnym, ponieważ każdy sklep mógł wykonać materac na zamówienie, na które trzeba było długo czekać! Postanowiłem zamówić więc online na stronie www.edinos.pl
 
Na swoje zamówienie czekałem 3 dni i co ważne, otrzymałem gwarancje na 10 lat.
(inni producenci oferują maksymalnie 24 miesiące😉).

 Poniżej dorzucam kod rabatowy na zakupy.
Pierwsze 20 osób może zrobić zakupy online o -15zł taniej! 
 Czas start! Przy zamówieniu wpisz KOD: "73ccaedi"
Prześcieradło z gumką / BonPrix (kliknij i zobacz więcej)
Sztuczna owcza skóra / BonPrix (kliknij i zobacz więcej)

Metamorfoza wnętrza wcale nie musi być radykalna! Czasem wystarczy kilka oryginalnych dodatków i odrobina miękkich tkanin, aby nadać danemu pomieszczeniu zupełnie nowy, świeży ton. Ja postawiłem głównie na szarości, biele oraz naturę.

Motywy roślinne i kwiatowe od zawsze są bardzo modne. Z biegiem czasu zyskują coraz większą popularność. Barwne zasłony z motywem monstery, dekoracyjne poszewki na poduszki, narzuty czy plendy doskonale wpiszą się w kwiatową aranżację.

Pamiętaj, że tkaninami warto grać we wnętrzu wraz ze zmieniającymi się porami roku. Bardzo prostym sposobem na zmianę wystroju sypialni jest po prostu zmiana pościeli. Aktualnie na rynku mamy ogromny wybór pościeli w przeróżnych barwach, teksturach czy printach. U mnie aktualne szaleje czarno-szara krata z białym akcentem. Dekoracyjne poduszki oraz niedbale rzucony koc również dodadzą wnętrzu przytulności.
Las w słoju / Growitbox (kliknij i zobacz więcej)

Zadbałem również o to, aby pojawiły się rośliny. Choć w trochę nietypowej wersji, w wersji zamkniętego słoja. Zacznijmy od tego, że najważniejszym procesem dla roślin jest proces fotosyntezy, rośliny w wyniku tego procesu produkują glukozy oraz produkt uboczny, czyli tlen, który z kolei wykorzystywany jest przez bakterie doglebowe do produkcji dwutlenku węgla, który jest niezbędny do procesu fotosyntezy. Dzięki temu w słoju tworzy się osobny świat, świat roślin.

W boxie którym dostajemy znajdziemy:
  • słój
  • keramzyt
  • kamienie ozdobne
  • gotowe podłoże
  • aktywny węgiel
  • piasek
  • wybrane rośliny
  • mech

Na dnie słoja wykładamy keramzyt kolejna warstwa to piasek, pomoże to w odprowadzaniu wody. Kolejnym elementem jest aktywny węgiel drzewny, jest on potrzebny do tego, aby oczyszczał mikroklimat, który stworzy się w słoju, dodatkowo będzie zapobiegał rozwojowi bakterii oraz jest odpowiedzialny za stabilizację biologiczną naszego ekosystemu.

Na samej górze wysypujemy dosyć grubą warstwę ziemi, aby móc posadzić wybrane rośliny. Dodatkowym elementem dekoracyjnym jest mech oraz kamienie.
Gotowy słoik należy postawić w miejscu, gdzie nie będzie narażony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. Może to powodować nadmierne wysuszenie gleby, jak również oparzenia blaszki liściowej naszych roślin. Pamiętajmy, że szklany słój działa jak szkło powiększające, dlatego chrońmy nasze rośliny.

Jeżeli chodzi o podlewanie? Rośliny uprawiane w zamkniętych szklanych pojemnikach, takich jak wazony, słoje czy terraria należy podlewać dużo rzadziej niż te uprawiane w zwykłych doniczkach, W zamkniętym pojemniku wilgoć krąży wewnątrz naczynia.
Łańcuch świetlny LED / Lampy.pl (kliknij i zobacz więcej)

Dodatkowym elementem dekoracyjnym może być oświetlenie. Pamiętajcie o tym, że te wszystkie „edisonowskie” żarówki, czyli takie, które mają widoczny żarnik, wyglądają bardzo ładnie, natomiast one nie dają nam takiego światła, przy którym można na przykład czytać albo w ogóle być przez cały dzień. To jest żarówka, która służy do ozdoby i ona ma ozdabiać zarówno kiedy świeci i daje takie ciepłe światło, jak i wtedy kiedy jest po prostu wyłączona.

Marzy mi się duża lampa podłogowa tego typu, niestety nie mam na to miejsca 😟
Dlatego też wybrałem łańcuch z 16 żarówkami, taki łańcuch można zawiesić na ścianie, oprócz tego że da nam przyjemne światło to również będzie super ozdobą.

Do wyboru jakiegokolwiek oświetlenia, czy to na zewnątrz, czy do wewnątrz, zapraszam Was na stronę www.lampy.pl

Spędziłem na sklepie online ponad 2h, jest przeogromny wybór oświetlenia.
Każdy znajdzie coś dla siebie i swojego wnętrza.

9 komentarzy:

  1. Mega 😊 przyda się teraz na pewno bo będziemy urządzać swoją sypialnię i pokój dziecka na które czekamy z niecierpliwością ❤️

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne grafiki na ścianie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje za około 20zł za sztukę, w sklepie około 50zl ;)

      Usuń
  3. Urządzanie wnętrz jest niezwykle kreatywnym zajęciem! :)
    Ostatnio inspiruje mnie oświetlenie - jego rodzaj i intensywność.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna aranżacja, podoba mi się! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W małych wnętrzach bardzo ważne jest zastosowanie odpowiedniego oświetlenia. Myślę, że idealnym rozwiązaniem do takich mieszkań będzie oświetlenie szynowe.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © King Of Temptations , Blogger